de ic is er niks bij - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu de ic is er niks bij - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu

de ic is er niks bij

Door: coraal

Blijf op de hoogte en volg Cora en Alida

13 Februari 2013 | Verenigde Staten, Miami

Zondagmiddag met een jeep naar het strand geweesr. Nou dat was me het reisje wel een attractie in walibi is er niets bij. Het was erg mooi. Als je zo op het strand zit in een mooie baai kan je je niet voorstellen dat het een land is vol misere.
Van de week een rustige week want dr Anna is een week afwezig maar toch hebben we genoeg meegemaakt.
Er liggen twee patienten met hoge bloeddruk en die plassen ook niet. Bij ons in Holland hadden deze allang op IC gelegen aan de dialyse en monitor maar hiet in Haiti krijgen ze een bloeddruk verlagend pilletje en een spuitje om te plassen(lasix). Echter zonder resultaat.
Dinsdag een mw opgenomen vier maanden zwanger met een hele hoge bloeddruk. Deze mw had een flinke zwangerschapvergiftiging (hellp). We hebben dus een heuse IC populatie. Ook kwam er een jonge man binnen die al rijdende zijn shoke van de motor uit wilde doen. Hij kwam met zijn hand tussen de ketting en verloor daarbij het topje van zijn wijs- middel- en ringvinger. Het bot stak er nog uit. Aal en ik hadden de schone taak om deze wonden op ok te verbinden. De kongen had viel pain en hebben hem goede pijnstilling gegeven. Zo zie je maar onze cv blijft groeien. Er komt pijnconsulente bij. Vandaag opnieuw wondtoilet gedaan.
Met Loulou gaat het up en douwn ze is wel wat vrolijker. Het meisje met het madehoofd gaat naar huis ebenals de mw met de borstontsteking.
Vrijdag gaan we met zijn tweeen achterop de motor nasr een grote markt. Die belevenis schrijven we zondag weer.

Een lieve groet van Aal en Cora

Ps we vinden jullie reakties erg leuk blijf dus schrijven

• 13 Februari 2013 - 18:50

Hester:

Lieve Cora en Aal,

Fijn een stukje zonder al te veel afkortingen en medische termen, leest voor de "gewone" mens wel zo makkelijk :-)))) Maar wat een verhalen!!! Het is erg leuk om het allemaal te lezen. Veel plezier vrijdag op de markt. Hier gaat alles zijn gangetje, de winter is weer langs geweest dus de truien en handschoenen zijn weer uit de kast gehaald!!! Veel plezier en werkse!!!

Dikke kus van Tim en Marijn, en een lieve groet van ons.

• 13 Februari 2013 - 18:52

Joke De Brons:

Zo, dr. Deen is hier niets bij. Jullie doen zo aardig wat ervaring op zeg.
    Veel plezier nog en tot de volgende blog.

Joke en Henny

• 13 Februari 2013 - 18:56

Tim:

Hallo Cora,

Hoe gaat het met u? Ik hoor van mama veel verhalen, en die zijn erg spannend.
    Hoeveel keer is de cola bus al langs geweest? Bent u druk bezig elke dag? En mist u ons al?
    ik hoop dat u snel weer terug komt.

Tim

• 13 Februari 2013 - 20:46

René En Elly:

Hoi Aal (en Cora),

Wat maken jullie een hoop mee daar. Heel afwisselend en volgens mij ondanks de stank en viezigheid een hele mooie en dankbare ervaring. Gelukkig is er af en toe ook nog wat tijd voor ontspanning. Geniet van jullie tijd daar.

René en Elly Nelis

• 13 Februari 2013 - 22:04

Gerard:

Nou dames,

Ik zal alvast een paar van die lange witte jassen bestellen! Nu weet ik niet of er een plekje in een maatschap is?
    Maarre zelfs serieuze trauma zorg, hoor ik, leuk!
    Ik zou maar voortdurend aan die baai gaan zitten ter voorkoming van PTSS, gewoon lekker even op een kokosnoteneiland geweest.
    Nou hou het vol, hé! En laat je niet oplichten op de markt.

Groeten en tot jullie volgende epistel,
    Gerard

• 13 Februari 2013 - 22:34

Mireille Tulp:

Lieve meiden,
    Terwijl er hier in Nederland een 'weeralarm' is afgegeven voor de ochtendspits van morgenochtend, lees ik over jullie belevenissen in den verre. Het klinkt erg onwerkelijk allemaal. Wat een ellende maken jullie mee, en grote klasse dat jullie je kennis en ervaring inzetten voor deze nobele taak, maar toch de humor er van in kunnen blijven zien.
    Hou vol en geniet er van samen!
    Eddy & Mireille

• 13 Februari 2013 - 23:07

Anja Bakhuisen:

Hoi Meiden,

Weer een leuk verhaal, van mij kant is dit ook altijd heel leuk om te lezen. Ik hoop voor jullie dat het motorritje wat rustiger gaat dan op je heenreis! Veel succes weer verder om iedereen beter te maken en pijnvrij,

Groeten vanuit Poortugaal

• 14 Februari 2013 - 15:25

Agnes:

Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. En wat een avonturen! Wat een wereld van verschil met hier. Zullen we maar even niet klagen over de gezondheidszorg in Nederland? De tijd gaat snel en jullie zijn al weer over de helft.....Sterkte bij de laatste loodjes!

Agnes (en ook namens Willem)

• 14 Februari 2013 - 15:29

Yvonne:

Hoi Cora en Alida,
    Wat een geweldige verhalen weer! Super leuk om dat te lezen vanuit het koude Nederland.
    Succes met de reis naar de markt.
    Groetjes Yvonne

• 14 Februari 2013 - 15:49

Folke:

Hallo zusters, hopelijk zijn jullie ook in de gelegenheid, en brengt t de mensen niet in verlegenheid, om foto,s te nemen, want eigenlijk lijkt t een bijna onmogelijk verhaal die jullie telkens blokken. Wie heeft er eigenlijk de eindverantwoordelijkheid als dr Anna weg is??? Veel plezier achterop de brommer en hopelijk een reis zonder ezels op de weg en maak ook zeker foto,s van de markt daar, eentje waarvan wij zouden zeggen welke markt!!!??Enne Aal, hoe is t met je muizenangst, inmiddels overwonnen???
    Hoogtepunten in Nederlandse kranten: troonopvolger Alexander, paus treed af, carnaval en vandaag code rood en oranje vanwege sneeuw,ijzel,regen en vriezen!!!
    Heel veel liefs Steven, folke, Jessie en Julia.

• 14 Februari 2013 - 15:49

Folke:

Heel veel liefs Steven, folke, Jessie en Julia.

• 15 Februari 2013 - 01:47

Marlies:

Ha Alida en Cora,
    Zo te lezen hebben jullie het daar wel naar je zin. Leuk dat de verborgen talenten daar gebruikt kunnen worden. We zullen de kraam en de schoonmaakdienst alvast inlichten!!Als jullie terugkomen en het is net zo rustig is als nu( momenteel zit ik in de ND met 5 pat.) kunnen jullie dat andere werk wel doen, dan blijven njullie talenten tenminste ontwikkeld. Fijn dat jullie ook nog even tijd hebben om te ontspannen. groetjes,
    Marlies

• 15 Februari 2013 - 13:12

Pijnteam Ikazia:

potjandorie, mogen jullie nou alweer bij die grote sterke neger achterop!?! Bofkonten!
    En wat betreft die pijnbehandeling, we zijn trots op jullie!

groetjes van de pijncoordinatoren, Annemarie en Corine

• 15 Februari 2013 - 20:57

Pa:

Hoi Coortje,
    Lekker naar de markt geweest.
    Ga maar eindigen, is al met al weer een heel verhaal geworden.

• 15 Februari 2013 - 21:41

Jeroentje:

Ha Jut en Jul!!
    Eindelijk is even de tijd genomen om al jullie spannende verhalen te lezen....
    De vedettes vermaken zich prima lees ik. Ik zie de beelden al op me netvlies, vast een en al geschater!
    Doe voorzichtig en vermaak jullie!

Groet je surrogaatzoon van de IC...

• 16 Februari 2013 - 19:56

Ronny Vonk:

Hallo Cora,ik zie je nu denken wie is dit? Ik ben Ronny van jou groenteboer op de Zalmplaat. Vanmorgen kwam je moeder bij de kraam en vertelde dat je in Haitie bent voor werk. Geweldig wat je daar doet heb ik respect voor. Ik lees al jullie mooie verhalen erg leuk.Ik moet je de groetjes doen van Piet en Alice en hopen je snel weer te zien als je thuis bent. Geniet ervan en de groetjes. Ronny.

• 16 Februari 2013 - 21:30

Caroline En Ineke :

Haai,
    Zit weer volledig in het ic leven. Heerlijk Aal allemaal weer scores, formulieren invullen ndus... Gelukkig is het weer rustig :( op de ic en heb dus alle tijd om er weer in te komen. Hoop jullie morgen via Skype te spreken. Cor heb jij een speciale Skype naam?
    Ineke

• 17 Februari 2013 - 22:52

Nico De Graaf:

Hoi Zus,

Wat een belevingen allemaal daar in dat verre land.

Joey vraagt of hij er een nichtje bij krijgt en leeft dus heel erg mee met LouLou :-)

Kijk uit voor de ratten en keep cool.

Groetjes

Nico Andrea en Joey

• 20 Februari 2013 - 18:58

Erik Jan & Miranda:

Ha Alida,

Hoorde van Roel gisteravond, hij heeft m'n gehaktbal weer eens opgegeten, dat je een verre reis aan het maken bent. RESPECT......knap hoor. Heb ook de foto's al een beetje gezien. Knap van jullie, geniet er van en kom heelhuids weer thuis.
    Groetjes

Miranda & Erik jan Meenhorst