op de stalen ros naar de albert kuijp - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu op de stalen ros naar de albert kuijp - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu

op de stalen ros naar de albert kuijp

Door: coraal

Blijf op de hoogte en volg Cora en Alida

17 Februari 2013 | Verenigde Staten, Miami

Woensdag hebben we geholpen met het zwangerespreekuur. Alida ging de mensen naar binnen roepen maar met het oefenen ging het al mis. Ze riep een naam en iedereen begon te lachen want ze riep namelijk de naam van het dorp waar de patient vandaan kwam ipv de patient zelf. Donderdag wat wondverzorging gedaan. De. Het was bl wonden van de verloren vingers zien er goed uit en hij komt dd terug voor verzorging. Maandag gaat hij ws voor ok. We hebben ook nog een wond verzorgd bij iemand die ruzie had gehad met zijn broer en die met een manchetti ( dit is een groot kapmes die alle jongens en mannen bij zich hebben) is gesneden in zijn arm. Er waren wat pezen door maar gelukkig kon het goed gehecht worden. Vrijdag zijn we op de motor naar een grote markt grweest. Nou wij met z'n tweeen op een motor. Een rit met stijgen en dalen op onverharde wegen. Het was bloedheet en zaten dus met z'n drieen aan elkaar geplakt van het zweet. Op de markt was het enorm druk er was van alles te koop. Kleding tweede hands, groente en etemswaar. Wij zpuden zeggen een grote rommelmarkt. Er was ook een veemarkt. Marianne tiemen zou hier met haar partij en hasr dierenpolitie jaren werk hebben. Dier en mens heeft het hier slecht. S middags weer gewerkt in de kliniek. Weer iemand opgenomen voor dialyse extra apparaat gehuurd. Ook kwa er met hoge snelheid een taptap (auto) aandaarin lag een dronke man. Deze hebben we aan het infuus gelegd. Van hey weekend wat rustig aangedaan, lekker met Loulou geknuffeld. Ze gaat enorm vooruit. Maandag id dr Anna er weer dus we hopen op een enerverende weer. Blijf schrijven dan doen wij dat ook.

Groetjes de diva's ui de jungle

• 17 Februari 2013 - 18:22

Marja:

hoi meisjes,
    Wat een verantwoording zonder dokter Anna.
    Weer veel beleefd.
    Hoop dat jullie ook nog iets te eten hebben kunnen kopen.
    Hier in Deventer nog alles rustig met onze Tjarretje.
    De laatste loodjes zijn behoorlijk zwaar.
    Liefs van ons

• 17 Februari 2013 - 20:04

Ha Diva's
    Jullie hebben weer heel wat beleefd zou jullie wel eens willen zien op de motor

• 17 Februari 2013 - 20:05

Anja Bakhuisen:

Hoi Diva's,

In mijn beleving gaat het snel, eind volgende week Leen weg met kids voor de wintersportvakantie en jullie dan alweer terug als deze vakantie voorbij is. Jullie doen goed werk, dat lees ik wel, door jullie verhalen zit ik er midden in. Ik zie jullie al zitten op die motor, lekker aan elkaar geplakt. Hopelijk nog wat lekkere groente/ brood meegenomen of liggen jullie niet aan de geeuw honger met dat beschimmelde brood. Ben benieuwd of jullie goed slapen en vooral Cora of jij je rondjes nog wel aan het rennen ben in die hitte tenslotte schiet de marathonestafette al op :-) Wat fijn dat Loulou aan het opknappen is. Hou vol en tot schrijvens weer met een volgende belevenis,

Liefs Anja en Frits

• 17 Februari 2013 - 20:08

Gerard:

Ha dames,
    Nog een leuk setje gekocht? Hebben ze daar ook bergschoenen? Want, dames er moet wel aan de kuiten gewerkt worden, hé!
    Dronkenlappen ook in Haitï, dus het zijn ook gewoon mensen!
    Nou, geniet nog even, Gerard

• 17 Februari 2013 - 20:12

Wilma:

Hier het vervolg er ging iets mis.
    Fijn dat Loulou zo goed vooruit gaat wat is ze mager he.
    Ik heb de foto's gezien van de meiden.
    Jullie hebben nog een mooi onderkomen al lopen er dan wat muizen en vogelspinnen.
    Fijn dat julliexal zoveel hebben kunnen doen en dat dr Anna weer terug is volgende week.
    Ik zit in de nachtdienst met ome Geer en Stef en Annemarie gezellig hoor
    Jammer dat de rust is weer gekeerd iets meer aktie zou leuk zijn.
    Genieten jullie nog maar daar de laatste weekjes.
    Groeten van Wilma.

• 17 Februari 2013 - 20:12

Wilma:

Hier het vervolg er ging iets mis.
    Fijn dat Loulou zo goed vooruit gaat wat is ze mager he.
    Ik heb de foto's gezien van de meiden.
    Ik zit in de nachtdienst met ome Geer en Stef en Annemarie gezellig hoor
    Jammer dat de rust is weer gekeerd iets meer aktie zou leuk zijn.
    Genieten jullie nog maar daar de laatste weekjes.
    Groeten van Wilma.

• 17 Februari 2013 - 20:26

Caroline En Ineke :

Ha,

Zijn jullie ook naar beauchamp geweest? Wat een belevenis zo op de motor ( lekker stof happen) en dan die overweldigende drukte op de markt. Begrijp dat er inmiddels regen valt. Is het zoveel dat alles swampie is geworden? Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met Lou Lou. Aal dat is zeker door jou Bastogne koeken?? Neem de laatste dag nog een foto van haar dan kan ik het thuis ook nog zien.
    Nou meiden veel succes daar en doe iedereen de hartelijke groeten!
    Hopelijk kan ik jullie volgende week even via Skype spreken.

Groetjes,

Ineke

• 17 Februari 2013 - 20:38

Pa:

Ha Corneeltje,
    Het is jou werk wel hé. Wij houden hier alles in de gaten.
    Verleden week is heel de bubs hier wezen eten. Peen en uien. Ma laat zelfs balou uit.
    Iedereen is druk met allerlei clubjes. Leendert is zeer leergierig op het gebied van het huishouden. Hij kon zelfs nog wat van mij leren. Het thuisfront is stabiel.
    En jij, houd je taai, we zijn trots op je.
    Pa en ma

• 17 Februari 2013 - 21:19

Anneke:

lieve Cora en aal,

Als ik jullie verhalen lees denk ik steeds, "wat een gedoe daar, wat ben ik blij dat wij hier leven".
    Hier alles goed...het is hier koud en dat blijft nog wel even zo. o.ja Leen heeft echt leuk haar!
    werkse daar en we denken aan jullie! Liefs René, Anneke, Tom, Bas en Sharon

• 17 Februari 2013 - 21:30

Hanneke K.:

Hai!

Dure business zeker, zo'n 3e dialyse apparaat huren :-P. Jullie schrijven het érg leuk! Annette V en ik hebben ons weer kostelijk vermaakt. 'n Busje deo doet wonderen in meerdere situaties, dus hopelijk heb je die ook meegenomen vanuit NL.

Veel plezier nog even!
    Grtz Hanneke K.

• 18 Februari 2013 - 10:23

Caroline:

Hallo Coraal,

Geweldig he! Ik zie het allemaal weer voor me.
    Je hebt wel heel wat engeltjes nodig voor een ritje op de brommer.
    Is deze week het team weer compleet?

Veel werk plezier!
    Ik zit er al weer helemaal in hoor!

Kus,
    Caroline

• 18 Februari 2013 - 11:59

Winny:

Hallo Cora, wat maken jullie veel mee zeg! Ik vindt het vreselijke indrukwekkende verhalen. Nog heel veel succes daar en ik blijf jullie volgen! Lieve groetjes Winny

• 18 Februari 2013 - 15:14

Leen Noordzij:

HA Coraal,

Leuk jullie verhalen, die van hier zijn minder interressant. Wel lekker met de voorbereidingen van wintersport bezig.
    Jullie nog veel plezier goed werk en kusjes uit Nederland. Skypen is ook zo leuk whaaa

• 19 Februari 2013 - 01:07

Marieke Polfliet:

Hey meiden,

Prachtig jullie verhalen, ik zou graag even komen kijken. Straks willen jullie niet meer anders... hier maken we niet zo veel mee hoor.
    Kunnen jullie wat foto's op de blog zetten, of wordt dat moeilijk? Ben erg benieuwd. Heb pas geleden wel een hele fotoreportage van Ineke gezien, zo krijg je een beter beeld waar jullie in leven en werken.

Succes met alles en veel plezier!

Lieve groet,
    Marieke

• 19 Februari 2013 - 19:25

Lineke:

Hoi meiden,

Wat een bijzondere tijd voor jullie, wat zijn wij dan toch verwend hier!
    Super dat jullie zoveel goed werk kunnen doen. Hou vol.......
    Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor de wintersport, ik durf het bijna niet te zeggen na al jullie verhalen.
    Groetjes,
    Lineke

• 19 Februari 2013 - 22:05

Martina :

Hey meiden!

Ik geniet van jullie verhalen! Probeer er een voorstelling bij te maken.
    Hoe is het met de inwendige mens? Beter te eten als jullie voorgangers? Of komen jullie in afgeslankte vorm terug?

Geniet van de komende weken.

Groetjes, Martina