Geen tijd om een teint te krijgen - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu Geen tijd om een teint te krijgen - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu

Geen tijd om een teint te krijgen

Door: coraal

Blijf op de hoogte en volg Cora en Alida

10 Februari 2013 | Verenigde Staten, Miami

Nou we zijn een week verder en onze cv is flink uitgebreid. We functioneren als: interieurverzorgster, wond-, seh-,lactatie-, stroke-, incontinentie-, en kinderverpleegkundige. Van de week kwam er een heuse ambulance aan. Dit hield in een bed met draag stokken gedragen door een heleboel mensen met een kermende patient op bed. Iemand blies op een grote schelp dit was de sirene. De mevrouw was vijf uur onderweg en uiteindelijk had ze een keelontsteking en ging ze met antibiotica weer terug met ambulance naar huis. Ook kwam er een mevrouw binnen niet aanspreekbaar met een EMV van drie en haar bloeddruk was niet te meten zo laag. Deze mevrouw moest naar huis om te overlijden en hoe is het mogelijk ze ging met een auto aanspreekbaar naar huis. Een wonderlijle wereld dat haiti. De bevolking is niet echt schoon te noemen na een bevalling wast een kraamvrouw zich niet en ook de baby's worden niet gewassen dus jullie kunnen je voorstellen dat als we de baby's moeten optillen dat wij onder de urine zitten en we heel erg stinken.
We hebben ook nog een patient gekregen met een kogel in zijn kont.
We hebben de zorg voor drie patienten op een zaal en we gaan dus ook 's avonds in het donker maar de kliniek om een laatste ronde te lopen en antibiotica te geven. We lopen dan als the lady's with the lamp door de jungle.
We hebben het prima naar onze zin met de dokter en de amdere medewerkers. We leren veel.

Groeten de stinkende diva's

  • 10 Februari 2013 - 18:47

    Gerard:

    Wel weer even wassen dan voordat je in het Rotterdamse bent! Verder goed te weten dat mijn collega's nog zoveel verborgen talenten hebben. Goed dat jullie je vermaken, leg het maar allemaal op de gevoelige plaat. Veel (werk-) plezier! Gerard

  • 10 Februari 2013 - 18:51

    Hannekederooij:

    Hoi Cora,

    Ha, ha wat een verhalen. Je verveelt je in ieder geval niet. Een ervaring om nooit te vergeten.
    Heel veel werkplezier nog.

    Gr. Hanneke

  • 10 Februari 2013 - 19:08

    Anja Bakhuisen:

    Hoi stinkende diva's,

    Gelukkig niet in de buurt nu, enfin ben toch verkouden, ik ruik niet veel. Heb net een leuke foto gezien of Lisanne haar Face Book, gelukkig geen ingevallen bekkies. Veelzijdig werk doen jullie, super! Veel leren en ik denk ook relativeren! Weer heel veel succes verder,

    Groeten vanuit een besneeuwde Poortugaal, liefs Anja en Frits

  • 10 Februari 2013 - 20:17

    Pa En Ma:

    Leuk hoor coortje, al die berichten van je. We dachten wat stinkt het hier toch, maar je mailtje kwam binnen. We zijn trots op jullie. Hier gebeurt vrij weinig, dus ook geen verhalen.
    Pas goed op elkaar,
    Pa en Ma

  • 10 Februari 2013 - 20:54

    Janneke:

    Bewondering voor jullie!
    Geweldig dat jullie zo te lezen ook gezegend zijn met de nodige humor!
    Groetjes uit Elburg!

  • 10 Februari 2013 - 21:38

    Christopher:

    Hallo tante Aal,

    Klinkt allemaal erg avontuurlijk, Knap dat jullie dat kunnen.
    Doe voorzichtig en veel plezier.

    Groeten Chris

  • 10 Februari 2013 - 21:53

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:53

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:54

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:54

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:55

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:55

    Anneke:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:55

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:56

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:56

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:57

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! hvj Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:57

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! Anneke

  • 10 Februari 2013 - 21:58

    Anneke Beumer:

    he cor.....hester en ik hadden na het lezen van je mailtje tegen elkaar gezegt"is niets voor ons" maar na het lezen van dit mailtje weten we het zeker......doe voorzichtig, het is echt werk voor jou! ik ben trots op je! Anneke

  • 10 Februari 2013 - 22:39

    Pa En Ma:

    Nou Cor, ze hebben het wel 12x tegen elkaar gezegd.

  • 11 Februari 2013 - 07:37

    Ineke:

    Ha Coraal,

    leuk dat de patienten aantal groeit. Als ik het zo lees zijn jullie breed inzetbaar. Misschien kunnen we in het ikazia kijken of jullie ook hier breed ingezet kunnen worden.......
    Hoe is het met Lou Lou?

    Groetjes,

    Ineke

  • 11 Februari 2013 - 11:37

    Hanneke Kw.:

    Hey Aal en Cor,

    :-) leuk jullie verhaaltjes. Kort maar krachtig, dat houdt de spanning er in! Als jullie terug zijn heb je minstens een maand nodig om bij te komen joh!
    Maar heel veel plezier en goed werk gewenst.
    Grtz Hanneke K.

  • 11 Februari 2013 - 12:15

    Marja :

    hoi meisjes fijn om weer wat van jullie te horen.
    Ook leuk om op facebook een foto van jullie te zien.
    Ondanks het weinige eten zien jullie er nog goed uit hoor.
    lfs henk en marja

  • 11 Februari 2013 - 16:53

    Caroline:

    Hoi meiden,

    Ik mis het nu al!
    Gaat het goed met mijn dochter Loulou?
    Doe de groeten aan iedereen.

    Lieve groet,
    Caroline

  • 11 Februari 2013 - 17:18

    Gerrinde:

    Hoi Cora en Alida,

    Wat een belevenissen he, dat is nog eens iets anders dan wandelen op een pad waar geen asfalt is. Zo verleg je steeds meer grenzen.
    'k Wens jullie nog een hele goede tijd daar.

    groetjes Gerrinde

  • 12 Februari 2013 - 11:21

    Leen:

    Ha dames,

    Gaat nog steeds goed begrijp ik. Alleen de etensvoorraad gaat een beetje slinken. Nou dat wordt op water en brood. In huize Noordzij alles ok.

    Groeten van kids en mijzelf xxx

  • 12 Februari 2013 - 17:14

    Jessie:

    Hee lieve tante alidaatje,

    Wat een verhalen allemaal! Hee wat anders dan dat het hier is !

    Heel veel succes verder, en tot snel !

    Dikke kus, je liefste nichtje Jessie, haha xxx

  • 12 Februari 2013 - 20:31

    Akke Dijkshoorn:

    Beste dames,wat een belevenissen!.Ik maak niet zoveel mee op de bus hoor hier in
    Rotterdam.Wel een plek om je hoofd koel te houden en over een dosis humor en nuchterheid
    te beschikken.Even een technisch vraagje,wat is EMV?

    veel sterkte en kracht toegewenst en denk om jullie zelf.

    lieve groeten Akke en de rest van de familie Dijkshoorn

  • 19 Februari 2013 - 23:36

    Thom En Ria:

    Hoi Florence ,

    We zijn ontzettend trots op jullie. Het wordt wennen als jullie terug komen in ons
    verwende land.
    Veel succes de laatste weken,

    Knuffel van THom en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cora en Alida

Wij zijn twee IC verpleegkundige die een maand gaan werken in Haïti.

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 13462

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 05 Februari 2013

Werken in Haïti.

Landen bezocht: