Gierende hartkleppen en klotsende oksels - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu Gierende hartkleppen en klotsende oksels - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Cora en Alida - WaarBenJij.nu

Gierende hartkleppen en klotsende oksels

Door: coraal

Blijf op de hoogte en volg Cora en Alida

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Miami

Nou dat laatste was me het reisje wel. Aangekomen op Port au Prince moesten we onze bagage met man en macht verdedigen. Gelukkig stond er een meneer met onze namen op een bord en gingen met hem mee. Hij heeft ook een telefoonkaartje geregeld. Op het vliegveld hebben we vier uur gehangen voor dat onze binnenlandse vlucht ging. Gelukkig had Aal nog een snelle jelle in hasr tas. We zijn in een vliegtuigje gestapt nou geef mij maar een achtbaan in Walibi. Ik vond het echt dood eng. Donkere wolken en veel turbulentie. Aangekomen in Port aux Paix werden we opgewacht door Rob. Wij Aal en ik moesten met z'n tweeen achterop bij een gespierde zwarte adonis. We hebben gegild van angst en plezier. We zijn gereden over onverharde wegen, door rivieren en hadden bijna een aanrijding met een ezel.
In het compound zijn we opgewacht door Caroline en Ineke en Lulu een Haitiaanseisje van 15 maanden die enorme ondervoeding had. Ze was masr 5 kilo. Het gaat nu goed met haar.
Morgen gaan we beginnen in de kliniek

Lieve groetjes van Aal en Cora

• 03 Februari 2013 - 19:04

Gerard, Jankees, Wilma En André:

Hai meiden,

Kijk uit met die adonis..., voordat je het weet loop je heel de dag te boeren.
    Cora, beginnen met factor 20, na een tintje kan je pas naar factor 5. Je zit alweer in je korte broekje.
    Ga er vooral van geniet, voordat je het weet zit je weer hier en ben je hard aan het buffelen.
    Geniet van alle verwennerij van Caroline en Ineke, we willen weten hoe het beschimmelde brood smaakt met likkepot.
    We kijken uit naar alle nieuwe verhalen.

• 03 Februari 2013 - 19:38

Anneke:

Nou cor, zo maak je nog eens wat mee! Succes met het werk daar.........liefs Anneke

• 03 Februari 2013 - 20:21

Sjoerd, Lieneke En Kids:

Hoi Cora,

Klinkt toch wel erg avontuurlijk allemaal, vooral die zwarte adonis....... En je luchtdoop heb je nu wel echt gehad! Zo'n kindje brengt je wel gelijk bij het doel van je komst. Heel veel sterkte bij het werk en schrijf vooral over wat je meemaakt, we hangen aan je blog!

groet,

Lieneke

• 03 Februari 2013 - 23:30

Pa En Ma:

Dag dames,

Wij hebben de verjaardag van Pa gevierd, geen adonissen, maar wel heel gezellig. En Cora, we hebben natuurlijk uitgebreid je reis besproken.
    Alles is weer weg en wij zijn de zaak aan het opruimen.
    Ik denk dat Lulu wel in goeie handen is bij jou.
    Wij gaan naar bed en en wensen jullie daar het allerbeste.
    Pa en Ma

• 03 Februari 2013 - 23:40

Anja Bakhuisen:

Hoi Cora en Alida,

Jeetje wat een avontuur, jullie zullen best wel moe zijn van al dat gehang en die spannende gebeurtenissen in vliegtuig en auto! Hopelijk zijn de hartkleppen weer rustig en jullie oksels opgedroogd :-) In ieder geval heel veel werkplezier daar en zorg maar verder goed voor Lulu,

Liefs Anja en Frits

• 04 Februari 2013 - 00:45

Janneke Klazema-van Amerongen:

Hele belevenis dames! Sterkte!

• 04 Februari 2013 - 09:48

Marja:

Hoi lieve schoonzus nog nooit gevlogen en dan zo'n reis nu is niks meer eng op vlieggebied dan.
    Gelukkig veilig aangekomen, we wensen jullie sterkte met alles wat er op jullie pad komt.
    Succes ,het is erg leuk om wat van je te horen .
    Lfs Henk en marja

• 04 Februari 2013 - 10:15

Hester:

Hahaha wij hadden jullie wel eens willen zien tijdens de spannende rit.
    Fijn dat ook alle spullen zijn aangekomen!! Succes met het werk en wij kijken weer uit naar een volgend reisverslag!!

Liefs Peter, Hester, Time & Mrijn

• 04 Februari 2013 - 15:06

Anita:

Ha Cora en Alida

Veel plezier hoor!! Geniet van alles wat je ziet en beleeft.
    'k Ben benieuwd naar jullie avonturen.

Groetjes,
    Anita

• 04 Februari 2013 - 19:58

Ingrid:

Nou meiden heel veel sterkte daar en hou ons op de hoogte Aal we letten wel op je adonis thuis
    groetjes de Bottchertjes.

• 04 Februari 2013 - 20:03

Marieke Polfliet:

Hey meiden,

Helaas heb ik jullie niet gedag gezegd voor dat jullie aan je geweldige reis begonnen, dankzij de ellendige griep. Maar ik wens jullie een fantastische periode toe. Heel veel genieten van alle avonturen, en succes met werken en acclimatiseren.
    Fijn om te lezen dat jullie veilig aan gekomen zijn. Doe Ineke en Caroline de hartelijke groeten.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Lieve groet,
    Marieke

• 04 Februari 2013 - 20:06

Corine:

Hoi meiden, ik kan er niks aan doen, moet zo lachen om dat verhaal over die brommer. Ik zie het echt helemaal voor me gebeuren, jullie achter op die brommer. En dat nou zo'n spectaculaire vlucht. Nou, heel veel succes daar en sterkte ook! Geniet ervan en laat ons hier vooral mee genieten!
    groetjes, Corine

• 05 Februari 2013 - 09:26

Folke:

Hallo meiden, inmiddels wat werk verricht en kennis gemaakt met het personeel en ook met Loulou.....hopelijk hebben jullie bijna vertrekkende colleg,s de ratten en muizen verjaagd en hebben ze jullie wat tips kunnen vertellen waar je brood en fruit kan halen. Het afscheid zal raar zijn, dat beetje vertrouwde weer uit te zwaaien.Maar het is jullie taak het stokje over te nemen en daarbij hoort ook de zorg van LouLou. Ik hoop dat jullie snel kunnen mailen (met veel zon dus voor de energie??) en doe vooral jullie verhaal, iedereen leeft mee!!!
    Veel liefs van folke en klein kusje voor LouLou.

• 05 Februari 2013 - 11:28

Ada Moorlag:

Wat een ervaring!
    Veel succes met jullie werk en veel plezier.
    Groet Ada

• 05 Februari 2013 - 15:15

Caroline En Ineke :

Ha meiden,
    Wij zitten nu op de luchthaven van port au prince. De binnenlandse vlucht is prima gegaan, beter als op de heenweg. De tocht op de motor is ook goed verlopen. Er was weinig verkeer op de weg, enkele afgeladen donkeys. Nou meiden veel succes in de kliniek en zorg goed voor onze loutje !! Aal geef haar een dikke klapzoen.........

Groetjes,

Caroline en ineke

• 05 Februari 2013 - 19:48

Linda Den Hartigh:

Hallo wereldreizigers,
    De gezellige verhalen worden voortgezet dus!!!!
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en kan het knuffelen met LouLou doorgaan.
    Veel plezier daar dan gaat het werken vanzelf.
    Succes en groetjes uit het winderige Holland, van Linda
    PS wij hebben hier ook klotsende oksels op het werk!

• 06 Februari 2013 - 12:23

Leen Noordzij:

En dames al gewend aan temperatuur en werkomstandigheden en natuurlijk het heerlijke eten.
    Leuk om zo ook op de hoogte te blijven naast de sms skype en wattsapp.
    In huize Noordzij alles ok. Lisanne Janneke Jelle doen goed hun best geen bouwval van de j v Almondestr. te maken. Je moeder komt ook regelmatig om wat huishoudelijke taken te verrichten.
    Nog veel plezier en maak vooral veel foto's zodat wij ook een beeld kunnen krijgen bij thuiskomst.
    Die Adonis hoef ik niet op de foto hoor, die zie ik iedere morgen in de spiegel.
    Nog veel plezier en geniet ervan.

xxx Leen