de diva's landen verrampeneerd maar voldaan - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Cora en Alida - WaarBenJij.nu de diva's landen verrampeneerd maar voldaan - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Cora en Alida - WaarBenJij.nu

de diva's landen verrampeneerd maar voldaan

Door: coraal

Blijf op de hoogte en volg Cora en Alida

06 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Zondag heeft het heel de dag geregend maar we wilde toch afscheid nemen van de patienten en de kliniek. Door de regen wederom met gelakte teen nagels door de modder. Nu hadden we van jullie de tip gekregen dat modder goed is voor je huid dus deze keer liepen we gewoon door de modder. Nou wij kunnen nu met recht zeggen dat modder echt vies is en dat je er niet van opknapt.
Eenmaal in de kliniek hebben we afscheid genomen van Loulou en haar moeder en de andere TBC patienten. Laafje zat al te wachten voor de ingang van het ziekenhuis. Het duurde blijkbaar iets te lang voordat Aal haar een knuffel kon geven dus was ze omgevallen (of was ze voor Aal gevallen). Laafje weer rechtopgezet en het knuffelen kon beginnen. Met een vreemd gevoel namen we afscheid van ons inmiddels o zo vertrouwd ziekenhuisje.
's Avonds met juffrouw Anne en Miss Jaqueline ons galgenmaal genuttigd en de bonte avond kon beginnen. We hebben een heus optreden gehad van de drie dochters van Rob en Annemarie. Aal wilde nog stoelendans doen maar dat hebben we achterwege gelaten want we moesten vroeg naar bed.
De volgende dag zijn we met de auto richting Port au Paix gereden en gegleden. Iets later dan gepland kwam het vliegtuig en de terug reis kon beginnen. In Port au Prince hebben we emotioneel afscheid genomen van Boss Ben een missionaris waar we veel van geleerd hebben over de cultuur en de Haitianen.
Op Port au Prince moesten we de hele dag wachten. Gelukkig scheen de zon weer en hebben we buiten rond het vliegveld gezeten. Ook hier zagen ze ons voor rijke blanken aan en dachten dat er bij ons veel te halen viel. Dus na ongeveer vier bedelende mensen afgewimpeld te hebben zijn we maar op het vliegveld zelf gaan zitten. We hebben de tijd wat gedood door wat te internetten en een potje yatzee. Aal heeft gewonnen.
De rest van de reis verliep voorspoedig.
Op Schiphol werden we opgewacht door beide mannen met hetzelfde bosje bloemen, toeval?
We willen langs deze weg Dr Anna, Miss Jaqueline, juffrouw Anne en Boss Ben bedanken voor de fantastische tijd in Haiti. We hebben genoten van jullie, de patienten, de omgeving en het weer.
Mochten er nog verpleegkundige zijn die de handen uit de mouwen willen steken en aangestoken zijn door onze verhalen wij weten een leuk adres.
Iedereen bedankt voor zijn/haar meeleven en de recties op ons blogje.

Wij zeggen geen gedag maar tot ziens of zoals we elke avond tegen iedereen in Haiti zeiden:'Bon quit e adement.

P.s er staan bij ons vorige blog wat foto's en hier probeer ik ook nog wat foto's bij te voegen.

Een hartelijke groet van diva's in Reo.

• 06 Maart 2013 - 16:38

Anneke:

Nou Cora en Aal,
    Gelukkig zijn jullie weer gezond en wel thuis. We hebben bewondering voor jullie! Nu thuis bijkomen en weer in ikazia aan het werk. Succes!! gr Anneke

• 06 Maart 2013 - 18:49

Ingrid:

Zo meiden het avontuur zit er weer op. Enorm genoten van jullie verslagen en uiteraard van de foto's en wat een prachtige kindjes. Gelukkig zijn jullie weer heelhuids thuis en kunnen jullie weer tijd aan de mannen besteden en Alida ook wij als familie zijn weer blij dat je er weer bent.
    gr. Ingrid, Wout en kids

• 06 Maart 2013 - 21:53

Anja Bakhuisen:

Gelukkig woon je weer naast mij en kunnen we af en toe wat bijkletsen, gaat veel sneller! Gelukkig geen vogelspin mee teruggenomen, de koffer was insectenvrij, anders had je er nog een huisdier bij! Lekker bijkomen zodat de nachten die al snel komen weer gedraaid kunnen worden.

Groeten. de buren

• 17 Maart 2013 - 18:19

Anne :

Hee Aal en Cora!

Wat een leuk verslag zeg! En wat fijn dat jullie weer veilig op Neerlandse bodem zijn aanbeland. En dan lees ik ook nog een bedankje, nou ik wil vooral jullie bedanken voor de gezelligheid die jullie mee brachten! Heb genoten! En ons laatste feestmaal van gefrituurde aardappel en kool was echt heerlijk, ik heb het al twee keer geprobeerd na te maken. Maar dat valt me nog tegen: die aardappeltjes dan. Maar Aal, zoete vind ik inderdaad ook prima. Jouw vergelijking met zoete/zoute popcorn is trouwens wel heel gevat opgemerkt, Cora. Maarja, 'gevat' dat past ook helemaal bij jou. :-)

Ondertussen heeft het hier al weer een keertje geregend, maar de modder viel mee: het was een zachte bui gedurende de hele dag.

Oja, als juf kan ik dit toch niet laten. Ik weet niet hoe je het op z'n Creools schrijft, maar die laatste groet is nu echt onvertaalbaar voor ieder mens die een beetje Frans kan. ;-P Dus daarom: Bon nuit et à demain!

Groetjes en geniet van jullie thuis zijn!